Tuesday, July 21, 2009

Wednesday, July 15, 2009

gambar xpdc gunung bintang
















Hai all...kak boo nk boh pic masa kak boo dgn kawan2 pg ke gunung bintang...sapa yg x pi tu jgn sedeh ok...nti ada lagi tau....insyaallah lps SPM...

Youth 2 Youth







alhamdulillah..awal bulan julai lalu pejabat belia dan sukan telah menganjurkan program Y2Y untuk para belia sekitar daerah yan yang dihadiri hampir 80 orang peserta dari seluruh kawasan jerai....banyak jugak la yang budak2 ni belajar...dari pak kord.en zaidi.pak tam,abg wan..ustaz boo..hehehehehe...ni antara pic yg bleh kita kongsi sama...















Monday, July 13, 2009

XPDC Gunung Bintang

Assalamualaikum...
hai adik-adik...waaaa...rasanya semua dok letih lagi kot baru blk dr gunung bintang...kak boo pn letih tau..tp semangat adik-adik yg buatkan kak boo makin bersemangat.kembali bercerita mengenai pengalaman kita kat gunung bintang.igt x abg sham???mesti igt kan..dia la yg bawak kita tdo kat waterfall tu...mmg sesuai sgt tempat tu untuk bermalam...sbb susah nak jumpa air yang lalu bawah khemah tau.wakkakakaka....nasib baik ada kawan2 yg baik tolong ligan kasut kak boo..klu x kak boo blk x pki kasut la...sepanjang perjalanan kita leh tgk kesan tapak kaki haiwan macam harimau dan mendengar bunyi burung enggang...bukan senang nak dengar tau...kat gunung jerai pn ada burung tu tapi susah la nak jumpa...pastu kat waterfall tu ada taik badak..bukan taik gajah tau...sbb member akak boo(abg bidi dan abg amin) bgtau yg kat situ xde gajah..badak kat kedah pn cuma ada kat gunung bintang dgn gunung apa ntah satu lagi...kak boo pn x igt apa nama gunung tuu..wakakakakaka...pengalaman tdo atas air yang naik 4 inci dlm khemah tu mmg kak boo x kan lupa sampai mampos..impian kak boo kan semoga nanti kita akan buat xpdc ni skali lagi.tapi kali ni sampai trus ke puncak...kak boo nk pg jumpa doktor...nk check lutut kak boo...nak gambar xpdc ni x?????nanti kak boo mintak kat abg ucop.tunggu tau...love u...muuuuah...

Wednesday, July 8, 2009

Lemak manis

Lagu ni adalah lagu yang akan kita nyanyi kat xpdc gunung bintang...layaaaaaaaann...

sopan -santun,anak melayu,
senyum terukir...
senyum terukir ...
bila disapa.
dalam pantun,
kukirim rindu,
rindu mengalir...
rindu mengalir ...
di dalam kata.

chorus:-
(lemak manis...alah amboi-amboi,santan kelapa...alah amboi-amboi,kupandang- lah manis...alah amboi-amboi,anak siapa?...
2x

pohon sena,
pohon meranti,
di tengah-tengah ...
di tengah-tengah ...
buluh perindu.
adik di sana,
abang di sini,
di tengah-tengah ...
di tengah-tengah ...
rindu menderu.
(chorus)
(lemak manis...alah amboi-amboi,santan kelapa...alah amboi-amboi,kupandang- lah manis...alah amboi-amboi,anak siapa?... 2x

hujan di hulu,
tak reda-reda,
ribut lah turun ...
ribut lah turun ...
bertalu- talu.
abang di hulu,
adik di kuala,
kuhanyut rindu ...
kuhanyut rindu ...
dalam perahu.

(lemak manis...alah amboi-amboi,santan kelapa...alah amboi-amboi,kupandang- lah manis...alah amboi-amboi,anak siapa?... 2x